Psekon 2013 4. Gün

 

Eğitimin son günü Basic Of CBT isimli sunuma ayrılmıştı. Oxford Cognitive Therapy Center dan Candida RICHARDS bize bilişsel davranışçı terapinin temelleri ve bazı temel protokoller hakkında bilgi verdi. Oldukça verimli bir eğitim odluğu söylenebilir. Danışana sıklıkla amacın ve metodun hatırlatılması, geribildirim alınması ( her oturumda 3-4 kez hem de ) gibi atladığım bazı konuları fark etmemi sağladı.

Psekon genel anlamda iyi idi ancak süre her katılımcının yakındığı durum oldu keşke kurs sayısı az olsa isi ancak süreler uzun tutulsaydı…

Sonuç olarak benim en büyük kazanımım etik kurallar çerçevesinde kalmak üzere birçok danışmanın ruh sağlığı alanında hizmet verebileceği yönünde özellikle tedavi bağlamında düşünürsek psikiyatristlerden çok çok daha iyi bir seviyede bizim alan mezunları J

Elbette hastalık süreci tanı koyma ilaç tedavisini üstlenelim demiyorum ama bir terapi söz konusu ise Psikoloji ve Psikolojik danışma alanı mezunlarının yapamayacağı altından kalkamayacağı aşanlar kesinlikle değil.

Bu kapsamda alan çalışanlarına bu kongreyi ve içinde klinik psikoloji, psikiyatri kavramları geçse de tüm kongreleri şiddetle öneriyorum. Terapinin gücüne vurgu yapan psikiyatrist hocalara da bir kez daha buradan saygılar sunuyorum 🙂

 
Candida Richards , Consultant Psychologist
Candida-RichardsCandida Richards is a BABCP Accredited Cognitive Therapist, with an MAppSci in Clinical Psychology and an MSc in Occupational Psychology. For 7 years, she helped run RCTs of CBT for OCD and hypochondriasis, in the Anxiety Disorders Research Team at Oxford University Psychiatry Department. She has supervised on the PG Diploma in CBT since 1995, and served as Chairman of the Examiners 2006-2008. She now offers training and consultation to therapists and cognitive therapy courses in the UK and abroad, including in Poland, Denmark, Saudi Arabia and Oman. She enjoys designing highly interactive workshops tailored to the specific needs of participants, especially those new to CBT, and has received excellent feedback. She has a particular interest in process issues, and in the nature and implications of the therapy relationship when viewed within the broader context of social interaction.