Tayland Notları

20160405_122256Asya’da ikinci olarak seçtiğimiz ülke Tayland,  arkadaşım Ferhat Bayoğlu ile birlikte Bangkok’a bir konferans için gittik. Oraya kadar gitmişken Pattaya’ya ve Phuket’e de gittik. Biraz buralardan bahsetmek istiyorum Bu şekilde hem ihtiyacı olanlara bazı tavsiyeler verirken hem de kendim için bir Günlük tutmak niyetindeyim:)

Öncelikle havalimanından başlayalım Bangkok Havalimanı Öyle ahım şahım büyük bir yer değil. Burada kaybolmanız mümkün değil. Eğer şehre gidecekseniz Metro kullanmanız faydalı olacaktır .Metrodan sonra PhaThai istasyonunda inerek Dilediğiniz durağa aktarma yapabilirsiniz. Haritaları takip edin yeterli.

Ilk durağımız Pattaya oldu.  Turistik bir şehir olmasına rağmen oldukça bakımsız ve köhne bir yer . İnsanlar her ne kadar buraya seks turizmi için gelseler de görülecek bir çok yer var Pattaya’da. Diğer taraftan pattayada dikkat edilmesi gereken şey taksiler asla ve asla taksimetre açmıyorlar kesinlikle Gideceğiniz yerden en az yüzde 60 daha pahalı söylüyorlar . Hayır teşekkür ederim dediğinizde ilk sözleri sen ne kadar ödersin oluyor .Bu yüzden taksi mantıklı bir ulaşım aracı gibi gözükmedi ancak Bizim yaptığımız gibi muhabbeti kurduğunuz bir taksici bulursanız sizi yakın muhitteki görülecek Her yere götürür Siz gezerken sizi bekler ve bu sayede şehri gezmiş olursunuz nokta en küçük örnek olarak çok yakındaki bir yere gidiş geliş 400 baht istemişlerdi . Biz 1000 bahta akşama kadar İstediğimiz her yere gittik belki daha ucuza denk gelebilirdi ama uğraşmadık nokta küçük bir tavsiye vermek gerekirse eğer üç kişi ya da daha fazla kişi iseniz kesinlikle ve kesinlikle taksi ile anlaşın. Her yere taksiyle gidin, tuktuk vs binmeyin. Ya da deneyim olsun diyorsanız bir kere binin 🙂20160405_135832

Burada Big Buddha gerçeklik Tapınağı ve şehri kuşbakışı izleyebileceğiniz bir izleme noktasına gittik gün çok çabuk bittiği için yeniden otelimize döndük.

Ikinci durağımız ise Phuket oldu. Adada birçok farklı yerleşim belgesi olmasına rağmen en meşhur yer Patong. Bizde patong da kalmaya karar verdik. İlk gece sadece biraz etrafı dolaştık ertesi gün bir Tura katıldık pipi Adaları ve birkaç Ada daha ziyaret ettik nokta Daha sonrasında ise fil Trekking rafting ATV sürüşü içeren bir başka Tura katıldık . Benim tavsiyem kesinlikle ve kesinlikle tura katılmanızdır  Aksi halde oraları bilmeyen biri olarak gezeceğiniz yerleri bilmeyecek vaktinizi boşu boşuna yollarda geçireceksiniz ama orada bir tanıdığınız varsa onunla beraber gezmek büyük ihtimalle daha ekonomik olacaktır diye düşünüyorum. Ada turu için 900 baht verdik ve internetten satın aldık. Günlük tur için ise 1100 baht verdik otelin altındaki tur satan bir abladan aldık:) Web sitelerindeki fiyatlar korkunç uçuk gelmeden satın alayım demeyin hata yaparsınız.

20160408_155241Konaklama olarak her bütçeye uygun oteller var Genelde oteller temiz ve sorunsuz pattaya’da kaldığımız oteli oldukça iyiyken paket için aynı şeyi söyleyemeyeceğim bankadaki otelimiz yine iyiydi gecelik ortalama 50 TL vererek kalınabilecek bir orta halli otel bulabilirsiniz. Tabii bizim gibi yatmadan yatmaya gidecekseniz. Yok havuzlu olsun iyi olsun derseniz yukarlara doğru çıkabilirsiniz sınır yok:)

Tayland kesinlikle ucuz bir ülke değil alkol biraz daha bizden uygun eğlence ve gece hayatı biraz daha uygun geri kalan Herşey Türkiye ile aynı düşünebilirsiniz Örneğin bir yemek yine en az 15 ila 20 TL aralığında tutacaktır en az yine fastfood lar hemen hemen aynı fiyat.

Ulaşım için tuk tuk dönen Mini kamyonetleri kullanabilirsiniz nokta topuklar her zaman 200 baht Fiat verse dahi 50 baht 100 Baht gibi rakamları da İstediğiniz yere götürüyor Tabii ki bunların hepsi şeyin içindeki mesafeler Onun haricinde dediğim gibi kalabalıksınız taksi kullanın. toplu taşıma bu ülkelerde zayıf Ötesi düzenli bir otobüs seferi düzenli bir Rota bulmak mümkün değil en azından biz bulamadık:)20160410_141802

Bangkok’da   yapılacak en güzel şey tapınakları gezmek nokta birden çok Tapınağı gidebilirsiniz Öz aynı olmasına rağmen yapıları daha farklı ve insan sıkılmıyor nokta nokta ulaşım olarak kesinlikle ve kesinlikle UBER uygulamasını kullanın . Tuktuklardan bile ucuza gelen bir uygulama nasıl kullanılacağını bir başka yazı anlatabilirim ancak siz de internette biraz kurcalayarak UBER’n ne olduğunu ve nasıl kullanacağını öğrenebilirsiniz. kesinlikle ve kesinlikle o benden başka araç kullanmayın 11 kilometrelik yol yaklaşık 10 TL tutuyor klimalı, beş yaşında bir araçla Yol tarif etme derdiniz olmadan seyahat edebiliyorsunuz Bangkok da yer alan bu fırsatı kesinlikle kullanın biz iki gün boyunca her yere özel araçlarla gittik ve toplamda kişi başı 20 En az 10 seyahat yapmışsızdır bir sorun yaşamadık. Tabii UBER için internet bağlantısına ihtiyacınız var. Bunu da Seven Eleven’da satılan 300 Bahtlık hattı alarak çözdük. Tavsiyem kesinlikle iner inmez bir hat almanızdır.

Bunun haricinde;

İnternette yazan kafalarına dokunmayın olayı şehir efsanesi sanırım. Zaten kocaman adamların kafasına dokunmak bizde de ayıp ancak çocukları sevebilirsiniz sorun yok 🙂

Paranızı her zaman sayarak alın sayarak verin 🙂

Nakit & kredi kartı fark ıgöremedik işinize nasıl geliyorsa öyle ödeyin.

Taksiciler ya da yoldan çeviren hayat kadınları ile gitmeyin

Uyuşturucu kullanmayın

İnsanlara sırıtın , onlarda size sırıtsın.

İngilizce bilmem gerekiyor mu ? Bence hayır çünkü onlar da bilmiyor 🙂 Basit bir kaç cümle öğrenin işinizi görür. Pazarlıkları da cep telefonunuzdaki hesap makinesine yazarak yapın .

Araç kullanmak bana zor geldi denemedim. Kendine güvenen deneyebilir.

Turlara kesinlikle katılın zaten hangi tutu alırsanız alın tüm firmalar aynı turda birleşiyor . Sanırım 2 büyük firma var gerisi bu firmaların ürünlerini satıyor. O yüzden ulan bu daha pahalı daha mı iyi demeyin kazık yersiniz. Sonra o beğenmediğiniz tur satan elemanı görür moralinizi bozarsınız.

Herhangi bir kavgaya ya da olaya rastlamadık. Güvenli bir ülke gibi geldi.

Bir şey alacaksanız yarı fiyatını verin, yarı fiyatın yüzde 10 fazlasına alın. Ben alışverişte bu türkiyede olsa ne kadar olurdu dan yola çıkarak ödeme yaptım . Dediğim gibi 3 aşağı 5 yukarı bizimle aynı fiyatlar. Giyim vs bizden pahalı gerek yok alışverişe gezin görün gelin 🙂